Departament:
Tecnologia
|
||||||
ESO
Comú:
Tecnologia
|
Curs: 1r
|
|||||
Criteris d'avaluació
|
||||||
● Comprendre el concepte de tecnologia i els
seus objectius
● Descriure les fases del procés tecnològic
● Treballar de forma ordenada seguint un procés
prèviament establert, incloent-hi la
documentació del procés tecnològic
● Conèixer els materials i estris bàsics de
dibuix tècnic.
● Utilitzar els estris de dibuix amb certa
destresa i habilitat.
● Realitzar traçats de figures geomètriques
senzilles.
● Realitzar, a partir de traçats geomètrics
senzills, desenvolupaments plans o puzles amb l’objecte d’analitzar figures
geomètriques.
●
Representar
vistes d’objectes i identificar perspectives.
●
Usar les
escales de dibuix tècnic.
● Utilitzar l’ordinador com a mitjà de dibuixar
vistes o perspectives senzilles.
● Saber utilitzar el metre, el regle i el peu
de rei per mesurar objectes.
● Donada una determinada peça o objecte,
representar-ne
●
Descriure,
per a un objecte determinat, aplicant el mètode d’anàlisi d’objectes, els
diferents aspectes que s’estudien.
●
Identificar
i definir les propietats més importants d’un material.
●
Experimentar
les propietats dels materials.
●
Conèixer
els tipus i propietats de materials.
●
Valorar
l’impacte de l’ús de materials en el medi ambient.
●
Descriure
els components d’un circuit elèctric simple i analitzar-ne el funcionament.
●
Interpretar
i realitzar esquemes de circuits elèctrics senzills.
●
Conèixer
els principals efectes del corrent elèctric.
●
Realitzar
muntatges de circuits elèctrics senzills (connexió en sèrie, paral·lel i
mixta)
● Utilitzar amb destresa l’entorn de
programació gràfica de Scratch per solucionar problemes senzills.
● Descriure la part d’un sistema de control
així com les seves funcions i aplicacions.
● Utilitzar amb destresa entorns de programació gràfica.
● Utilitzar
petits robots autònoms programables per realitzar aplicacions pràctiques de
robòtica mòbil.
|
||||||
Instruments d'avaluació:
|
||||||
|
||||||
Indicadors d'assoliment per a la
comprensió dels reportatges:
|
||||||
Nivell satisfactori
|
Nivell de notabilitat
|
Nivell d'excel·lència
|
||||
- Entendre la tecnologia com una ciència humana
que facilita la vida als éssers humans.
-
Conèixer les fases del procés tecnològic.
- Indicar els passos que s’han de
seguir per realitzar una determinada tasca.
- Identificar els materials i estris de dibuix
de forma visual.
-Dibuixar amb certa destresa fent servir els
útils de dibuix.
-Dibuixar figures geomètriques senzilles
seguint un procediment establert.
- Dibuixar
croquis d’objectes senzills de forma que estiguin ben proporcionats i
indicant-ne les mesures principals.
- Crear i desar un dibuix senzill creat amb
línies rectes seguint instruccions.
|
- Entendre la tecnologia com el conjunt
de coneixements teòrics i pràctics que, degudament ordenats, ens permeten
obtenir productes per satisfer les nostres necessitats.
- Indicar els passos que s’han de seguir per
realitzar una tasca determinada i seguir-los de forma ordenada.
-Conèixer els materials i útils de
dibuix i descriure, si és el cas, les seves parts i funcions.
-Dibuixar amb certa destresa utilitzant
els útils de dibuix fent-ho amb ordre i netedat acceptable.
-Dibuixar figures que representen
objectes tecnològics basades en construccions geomètriques elementals.
-Dibuixar croquis d’objectes de certa
complexitat de forma que estiguin ben proporcionats i acotant-los
correctament.
- Crear i desar un dibuix senzill creat
amb línies rectes i arcs seguint instruccions.
|
- Conèixer les fases del procés
tecnològic i aplicar-les correctament a una necessitat concreta.
- Aplicar les normes d’ús, conservació
i seguretat quan s’estan utilitzant les diferents zones de l’aula de
tecnologia.
- Utilitzar el procés tecnològic com a
mètode de treball propi de la tecnologia en la resolució de problemes
tècnics.
-Dibuixar amb destresa utilitzant els
útils de dibuix fent-ho amb ordre i netedat
- Dibuixar desenvolupaments i/o puzles
i realitzar l’anàlisi geomètrica pertinent.
-Conèixer la dimensió d’un objecte a
partir d’un dibuix a escala, dibuixar un objecte a una escala determinada i
decidir a quina escala s’ha de dibuixar un objecte.
- Crear i desar un dibuix senzill creat
amb línies rectes i arcs de manera autònoma.
|
||||
-Conèixer les fases del mètode d’anàlisi
d’objectes encara que no és capaç d’aplicar-lo a un objecte senzill de
l’entorn de l’alumne.
-Mesurar objectes amb el regle i el metre de
forma precisa.
- Representar el croquis de les vistes i
perspectiva d’un objecte d’una forma intuitiva.
-Descriure un objecte senzill fent servir la
metodologia d’anàlisi d’objectes i explicar-ho oralment.
- Classificar els materials d’ús habitual
segons el grup (plàstic, metall, fusta, ceràmic i tèxtil) i l’origen
(naturals, transformats).
-Comparar la densitat de dos cossos.
-Identificar, a partir d’experiències,
les propietats que es vol identificar.
-Descriure les principals normes en
l’ús d’estris, eines i màquines per donar forma a fustes, plàstics i metalls.
-Conèixer normes bàsiques per a un
correcte reciclatge de materials.
|
-Aplicar el mètode d’anàlisi d’objectes
de forma correcta a objectes senzills de l’entorn de l’alumne, encara que no
arriba a conclusions sobre l’objecte estudiat.
-Mesurar objectes amb el regle, el
metre i el peu de rei de forma precisa tot indicant la unitat de mesura
utilitzada.
-Representar el croquis de les vistes i
perspectiva d’un objecte fent servir les tècniques dels eixos de simetria i
de l’encaix respectivament, de forma correcta.
-Descriure un objecte senzill fent
servir la metodologia d’anàlisi d’objectes i explicar-ho en un document
escrit.
-Relacionar els diferents materials amb les seves propietats.
- Calcular la densitat de materials en
cossos regulars i irregulars.
- Relacionar les propietats dels
materials amb les aplicacions.
-Aplicar
algunes normes en l’ús d’estris, eines
i màquines per donar forma a fustes, plàstics i metalls.
- Descriure l’impacte
que l’ús de materials pot tenir en el medi ambient i conèixer normes bàsiques
per a un correcte reciclatge de materials.
|
-Aplicar el mètode d’anàlisi d’objectes
de forma correcta a objectes senzills de l’entorn de l’alumne arribant a
conclusions sobre l’objecte estudiat.
-Representar el croquis de les vistes i
perspectiva d’un objecte fent servir les tècniques dels eixos de simetria i
de l’encaix respectivament, i obtenir un resultat fidedigna.
-Descriure objectes més complicats,
fent servir la metodologia d’anàlisi d’objectes i expressant els resultats
amb els croquis i documents pertinents
-Descriure les propietats de materials
determinats.
- Calcular la densitat de materials en cossos
regulars i irregulars.
-Trobar el material més adient per a cada ús o
aplicació.
-Aplicar les normes d’ús de materials,
conservació i seguretat d’eines i màquines que s’han de fer servir per a cada
una a l’aula de tecnologia.
-Descriure l’impacte que l’ús de materials pot
tenir en el medi ambient i aplicar normes bàsiques per a un correcte
reciclatge de materials.
|
||||
- Descriure els components mínims necessaris
per muntar un circuit elèctric i d’altres components per governar-lo i
protegir-lo.
-Realitzar
muntatges de circuits elèctrics senzills seguint un model donat.
-Desenvolupa un
programa en Scratch que incorpora almenys el maneig de dos esdeveniments.
-Descripció d’exemples en què
s’apliquen sistemes de control.
-Analitza el funcionament d’un
programa a partir dels seus blocs de l’entorn gràfic o dels seus diagrames de
flux.
|
-Descriure els components mínims necessaris per
muntar un circuit elèctric i d’altres components per governar-lo i
protegir-lo. Comprendre el funcionament del circuit.
-Realitzar muntatges de circuits elèctrics
senzills a partir de l’esquema corresponent.
-Realitza un
projecte en Scratch a partir d’un altre de donat, agregant les instruccions
necessàries de manera que el programa compleixi les noves especificacions.
-Descripció dels passos a seguir
per programar i utilitzar una placa de control programable.
-Analitza el funcionament d’un
programa a partir dels seus blocs de l’entorn gràfic o dels seus diagrames de
flux.
-Utilitza, amb facilitat, els
comandaments de control d’execució: condicionals i bucles.
|
-Interpretar i realitzar esquemes de
circuits elèctrics senzills i situar-los en contextos de realitat.
-Realitzar muntatges de circuits
elèctrics senzills a partir de l’esquema corresponent i analitzar-ne el
funcionament.
-Realitzar
programes amb Scratch a partir d’uns requeriments donats, agregant les
instruccions necessàries de manera que el programa compleixi les noves
especificacions.Utilitza les operacions matemàtiques i booleanes per resoldre
problemes matemàtics plantejats.També utilitza sensors externs, com ara un
micròfon.
-Desenvolupar
petits programes per mitjà de blocs o de diagrames de flux i implementació de
plaques de control en petites maquetes.
-Analitza el
funcionament d’un programa a partir dels seus blocs de l’entorn gràfic o dels
seus diagrames de flux.
-Coneix les eines
de programació d’un sistema a través de l’ordinador.
-Utilitza, amb
facilitat, els comandaments de control d’execució: condicionals i bucles.
|
Departament: Tecnologia
|
||
ESO
Optativa:
Competències digitals
|
Curs: 1r
|
|
Criteris d'avaluació:
|
||
Conèixer
i saber realitzar configuracions de correu electrònic
- Configurar correu gmail
- Redireccionament de correu
- respostes automàtiques
- Classificar i arxivar ordenadament els
correus electrònics
Conèixer
el funcionament i saber utilitzar les funcionalitats del Drive
- Gestió del Drive personal
- Gestió del Drive grupal
Conèixer
i dominar les accions i funcions, més habituals, del processador de textos
LibreOffice.
-
Exercitar la utilització del diccionari
ortogràfics i de sinònims
-
Realizar formats manuals: retallar,
copiar i enganxar
-
Treballar, en documents extensos, la
numeració i el sagnat
-
Saber donar estils de paràgraf
-
Confeccionar capçaleres, numeració de
pàgines i peus de pàgines
-
Saber fer insercions d'imatges i d‘objectes
Conèixer
i dominar les accions i funcions, més habituals, del full de càlcul
LibreOficce,
-
Visió de les funcionalitats del
programa.
-
Funcions estadístiques bàsiques,
mitjana aritmètica. Suma, Arrodoniment.
-
Funcions matemàtiques bàsiques, resta,
producte i divisió.
-
Funcions estadístiques bàsiques,
mitjana aritmètica.
-
Realització de gràfics i diagrames
bàsic.
-
Funció condicional (Si)
-
Presentacions
Realitzar presentacions personalitzades
-
Conèixer i dominar les
accions i funcions, més habituals, del Libre Office Impress
-
Conèixer les diferents
opcions d'execució d’una presentació
-
Saber programar
transicions entre diapositives
-
Inserir imatges i
vídeos a les presentacions
|
||
Instruments d'avaluació:
Per poder aprovar l'assignatura cal assistir al
80% de les classes ja que es valora molt l'assistència a classe, perquè el
professor va observant com treballa l'alumne. Si l'assistència supera el 80% dels dies de classes
llavors:
-
TREBALL INDIVIDUAL DIARI A CLASSE: 60%
Requisit imprescindible per aprovar és tenir el
80% dels fulls d’activitats realitzats. Aquests fulls es reparteixen pel professor a l’inici de cada
classe.
Per treure més d'un ASSOLIT (i menys d'un ASSOLIT EXCEL.LENTMENT), el
treball de classe ha de ser bo, cal
finalitzar les tasques en un 80%. Per treure notes ASSOLIT EXCEL.LENTMENT,
cal fer les tasques al 100% que es marquen en cada tema.
-TREBALLS
DE CONTROLS DE SEGUIMENT: 30%
De tant en tant, el professor
proposa fer un exercici de control a classe, aquest incorpora les darreres
activitats fetes i serveix per avaluar
el grau d’assoliment dels coneixements i habilitats adquirides.
-ACTITUD: 20%
Treball diari a classe i
participació.
Cura amb el material, puntualitat,
assistència, respecte de les normes.
|
||
|
|
|
Indicadors d'assoliment per a la
comprensió dels reportatges:
|
||
Nivell satisfactori
|
Nivell de notabilitat
|
Nivell d'excel·lència
|
Entendre
com es fa la configuració del correu electrònic.
Saber
gestionar les carpetes del Drive personal
Entendre
i usar les funcions, més habituals, del processador de textos LibreOffice
Entendre
i usar les funcions, més habituals, del full de càlcul LibreOffice
Entendre les diferents opcions
d'execució d’una presentació feta amb el LibreOffice Impress
|
Saber realitzar la configuració del
correu gmai
Saber gestionar el Drive grupal i el
personal.
Dominar
les accions i funcions, més habituals, del processador de textos LibreOffice
Dominar
les accions i funcions, més habituals, del full de càlcul LibreOffice
Aplicar
i saber realitzar les diferents opcions d'execució d’una presentació
Saber
programar transicions entre diapositives
|
Saber configurar correu gmail
Saber fer el redireccionament de
correu
Aplicar correctament totes les
funcionalitats del Drive
Dominar
les accions i funcions,avançades del processador de textos LibreOficce,
Dominar
les accions i funcions,avançades del full de càlcul del LibreOficce,
Aplicar
i saber realitzar les diferents opcions d'execució d’una presentació.
Saber
programar transicions entre diapositives.
saber
inserir imatges i vídeos a les
presentacions i programar-ne les seves transicions.
|
Departament: Tecnologia
|
||||||
ESO
Comú:
Tecnologia
|
Curs: 2n
|
|||||
Criteris d'avaluació:
|
||||||
● Identificar i representar les projeccions
ortogonals o vistes d’un objecte.
● Identificar i representar els diferents tipus
de perspectiva d’un objecte.
● Utilitzar les escales de dibuix tècnic.
● Aplicar la normativa elemental d’acotació
d’objectes.
● Analitzar el funcionament d’un circuit
elèctric i descriure els seus components.
● Interpretar i realitzar esquemes de circuits
elèctrics senzills.
● Conèixer les magnituds elèctriques bàsiques i
saber relacionar-les entre elles.
● Analitzar el funcionament de dispositius que
apliquen el fenomen elèctric i magnètic com l’electroimant o el motor
elèctric.
● Descriure, a partir de gràfics, les
transformacions energètiques d’una central elèctrica genèrica així com les
màquines que les produeixen.
● Identificar i relacionar dades de caire
energètic a partir de taules i gràfics.
● Descriure, a partir d’esquemes simplificats,
el funcionament de les diverses centrals elèctriques.
● Descriure els trets característics de la
fabricació artesanal i de la fabricació industrial.
● Conèixer i descriure els diferents oficis
artesanals i saber classificar-los en funció dels materials i eines amb què
treballen.
● Analitzar el cost de fabricació dels objectes
en funció de les despeses que s’hi dediquen.
● Descriure els principals elements d’un procés
industrial.
● Descriure, a partir de gràfics, el pes dels
diferents sectors productius.
● Descriure un procés productiu proper.
● Descriure els principals elements d’un procés
tèxtil.
● Analitzar el funcionament d’un teler.
● Descriure les etiquetes de la roba.
|
||||||
Instruments d'avaluació:
|
||||||
|
||||||
Indicadors d'assoliment per a la
comprensió dels reportatges:
|
||||||
Nivell satisfactori
|
Nivell de notabilitat
|
Nivell d'excel·lència
|
||||
Identifica
les vistes d’un objecte donat.
Identifica
el tipus de representació en perspectiva d’un objecte.
Determina
la dimensió d’un objecte a partir d’un dibuix a escala.
Acota
les vistes o la perspectiva d’un objecte.
|
Identifica
i dibuixa les vistes d’un objecte donat.
Identifica
el tipus de representació en perspectiva d’un objecte i la dibuixa.
Determina
la dimensió d’un objecte a partir d’un dibuix a escala i dibuixa un objecte a
una escala determinada.
Acota
les vistes o la perspectiva d’un objecte utilitzant els elements adients.
|
Identifica,
dibuixa i situa correctament les vistes d’un objecte donat
Identifica
el tipus de representació en perspectiva d’un objecte i la dibuixa a partir
de les seves vistes.
Determina
la dimensió d’un objecte a partir d’un dibuix a escala, dibuixa un objecte a
una escala determinada i és capaç de decidir l’escala a la qual s’ha de
dibuixar un objecte.
Acota
les vistes o la perspectiva d’un objecte utilitzant els elements adients i
aplicant la normativa corresponent.
|
||||
Identifica,
dibuixa i situa correctament les vistes d’un objecte donat Identifica el
tipus de representació en perspectiva d’un objecte i la dibuixa a partir de
les seves vistes.
Determina la dimensió d’un objecte a partir d’un dibuix a escala, dibuixa un objecte a una escala determinada i és capaç de decidir l’escala a la qual s’ha de dibuixar un objecte.
Acota
les vistes o la perspectiva d’un objecte utilitzant els elements adients i
aplicant la normativa corresponent.
Explica
el funcionament bàsic d’un circuit i identifica els seus components.
Identifica genèricament i realitza l’esquema d’un circuit elèctric senzill. Identifica les magnituds elèctriques bàsiques. Descriu el funcionament bàsic d’un dispositiu. |
Explica
el funcionament bàsic d’un circuit, identifica els seus components i descriu
la seva funció.
Identifica genèricament i realitza l’esquema d’un circuit elèctric senzill fent ús de la simbologia adient. Identifica les magnituds elèctriques bàsiques i coneix la unitat de mesura corresponent. Descriu el funcionament d’un dispositiu considerant tant el fenomen elèctric com el fenomen magnètic. |
Explica
el funcionament detallat d’un circuit, identifica els seus components i
descriu la seva funció.
Identifica detalladament i realitza l’esquema d’un circuit elèctric senzill fent ús de la simbologia adient. Identifica les magnituds elèctriques bàsiques, coneix la unitat de mesura corresponent i sap relacionar-les entre elles mitjançant les lleis físiques (llei d’Ohm...). Descriu el funcionament d’un dispositiu, considerant tant el fenomen elèctric com magnètic, i coneix les parts de què consta. |
||||
Identificar
les màquines que intervenen en el procés energètic d’una central elèctrica
genèrica.
Identificar dades de producció i consum energètic en una taula o gràfic. dentificar, a partir dels esquemes simplificats, les parts de les diferents centrals elèctriques. |
Descriure
les transformacions energètiques en una central elèctrica i associar-les a
les màquines que les originen.
Identificar i relacionar dades de producció i consum energètic. Descriure, a partir dels esquemes simplificats, el funcionament de les centrals elèctriques |
Descriure
les transformacions energètiques en una central elèctrica i el funcionament
de les màquines que les produeixen.
Identificar i relacionar dades de producció i consum energètic i ser capaç de fer-ne una valoració per la sostenibilitat i el medi ambient. Descriure, a partir dels esquemes simplificats, el funcionament de les centrals elèctriques i valorar-ne la sostenibilitat. |
||||
Identificar
els trets diferencials de la fabricació artesanal i de la fabricació
industrial.
Identificar
els materials i eines utilitzats en el treball artesanal.
Anomenar els tipus de despeses generals que té la fabricació d’un objecte. |
Descriure
les característiques de la fabricació artesanal i de la fabricació
industrial.
Relacionar els diferents oficis artesanals amb els materials i eines que utilitzen.
Diferenciar
les despeses fixes i variables del cost d’un objecte.
|
Descriure
les característiques de la fabricació artesanal i de la fabricació industrial
i interrelacionar-les.
Descriure els oficis artesanals estudiats utilitzant amb propietat els materials i eines que utilitzen en la fabricació. Calcular el cost d’un objecte a partir de les seves depeses de fabricació fixes i variables. |
||||
Identificar
els edificis, instal·lacions i màquines que intervenen en el procés
industrial.
Identificar dades de distribució de sectors energètics en una taula o gràfic.
Descriure
un procés industrial proper i identificar el sector al qual pertany.
|
Identificar
els edificis, instal·lacions i màquines que intervenen en el procés
industrial i descriure’n els trets fonamentals.
Identificar i relacionar dades dels sectors energètics amb els trets fonamentals de la nostra societat.
Descriure
un procés industrial proper i identificar el sector al qual pertany així com
els principals recursos d’entrada que aquest sector necessita per produir.
|
Identificar
els edificis, instal·lacions i màquines que intervenen en el procés
industrial, descriure’n els trets fonamentals i relacionar-los amb l’entorn
físic i social.
Identificar i relacionar dades de sectors productius i ser capaç de fer-ne una valoració en relació amb l’economia, la sostenibilitat i el medi ambient.
Descriure
un procés industrial proper, identificar el sector al qual pertany i els
principals recursos d’entrada que aquest sector necessita per produir i les
implicacions respecte al medi ambient que comporta la seva activitat.
|
||||
Identificar
les fases que segueix un procés per obtenir una peça de roba a partir de
fibres tèxtils.
Descriure l’objectiu de l’ús dels telers i identificar les principals parts.
Identificar
els símbols de les etiquetes de la roba.
|
Descriure
les fases que segueix un procés per obtenir una peça de roba a partir de
fibres tèxtils.
Descriure l’objectiu de l’ús dels telers relacionant-lo amb els tipus de teixits que produeixen i identificar-ne les principals parts.
Identificar
els símbols de les etiquetes de la roba i descriure detalladament la
informació que proporciona.
|
Descriure
les fases que segueix un procés per obtenir una peça de roba a partir de
fibres tèxtils així com els mitjans necessaris per dur a terme aquest procés.
Descriure l’objectiu de l’ús dels telers relacionant-lo amb els tipus de teixits que produeixen, identificar-ne les principals parts i el funcionament de cadascuna.
Identificar
els símbols de les etiquetes de la roba i descriure detalladament la
informació que proporciona relacionant-la amb les propietats dels teixits.
|
Departament: Tecnologia
|
||||||
ESO
Comú:
Tecnologia
|
Curs: 3r
|
|||||
Criteris d'avaluació:
|
||||||
●
Utilitzar
el LibreCAD per fer representacions aplicant les normes de dibuix tècnic.
●
Utilitzar
programari per mostrar dissenys realitzats en 2D.
●
Treballar
de manera ordenada seguint un procés prèviament establert, incloent la
documentació del procés tecnològic.
●
Conèixer
els tipus i característiques de les estructures resistents.
●
Valorar
els esforços i l’estabilitat en les estructures.
●
Dissenyar
i construir estructures.
●
Identificar
i relacionar els diversos elements que caracteritzen les màquines.
●
Resoldre
problemes senzills sobre treball, energia, potència i rendiment de les
màquines.
●
Analitzar
objectes de l’entorn de l’alumnat i identificar les màquines simples que els
componen.
●
Valorar
la importància de les màquines i la seva relació amb la tecnologia.
●
Conèixer
i descriure els mecanismes de transmissió i transformació de moviment més
importants que estan presents en les màquines.
●
Relacionar
els diferents mecanismes amb les seves aplicacions.
●
Resoldre
amb precisió els càlculs en politges i mecanismes.
●
Determinar
els elements mecànics que permetin desenvolupar un mecanisme.
●
Distingir
els diferents combustibles usats pels motors tèrmics, descriure’n l’origen i
l’impacte sobre el medi ambient.
●
Descriure
el funcionament dels motors tèrmics i identificar-ne les parts i els elements
més importants.
●
Identificar
les transformacions energètiques produïdes en els motors tèrmics durant el
seu funcionament.
●
Identificar
els diferents elements d’un sistema de comunicació i la seva funció.
●
Classificar
els diferents sistemes de comunicació.
●
Descriure
el principi de funcionament dels diferents sistemes de comunicació a partir
de dibuixos i esquemes.
|
||||||
Instruments d'avaluació:
|
||||||
|
||||||
Indicadors d'assoliment per a la
comprensió dels reportatges:
|
||||||
Nivell satisfactori
|
Nivell de notabilitat
|
Nivell d'excel·lència
|
||||
●
Utilitzar el LibreCAD per representar a escala
objectes i elements senzills de manera autònoma.
●
Mostrar i descriure les representacions fetes
amb LibreCAD.
●
Indicar els passos que s’han de seguir per fer
un determinat dibuix amb l’ordinador.
●
Identificar els tipus i característiques de les
estructures resistents.
●
Descriure els esforços principals i saber quan
una estructura és estable.
●
Construir estructures seguint unes pautes
concretes i valorar-ne els resultats.
●
Identificar de manera genèrica els elements que
té una màquina i la seva funció.
●
Resoldre problemes bàsics sobre màquines.
●
Analitzar objectes de l’entorn de l’alumnat,
tot entenent que estan formats per diferents màquines simples.
●
Ser conscient que les màquines han tingut una
importància cabdal en el desenvolupament tecnològic i social.
|
●
Utilitzar el LibreCAD per representar a escala
i acotant objectes i elements senzills de manera autònoma.
●
Mostrar i descriure les representacions fetes
amb LibreCAD exportant els dibuixos a programes de presentacions o
processadors de textos.
●
Indicar els passos que s’han de seguir per fer
un determinat dibuix amb l’ordinador, seguir-los de manera ordenada.
●
Classificar i descriure els tipus i
característiques de les estructures resistents.
●
Identificar i descriure els esforços principals
aplicats a les estructures i saber quan una estructura és estable.
●
Construir estructures seguint unes pautes
concretes i valorar-ne els resultats per proposar uns dissenys millorats.
●
Identificar en màquines de l’entorn de
l’alumnat els elements de què disposa i la seva funció.
●
Resoldre problemes bàsics sobre màquines fent
servir les unitats correctes del SI.
●
Analitzar objectes de l’entorn de l’alumnat,
tot entenent que estan formats per diferents màquines simples sense identificar-les totes.
●
Ser conscient que les màquines han tingut una
importància cabdal en el desenvolupament tecnològic i social i saber
transmetre-ho.
|
●
Utilitzar el LibreCAD per representar a escala,
emprant la simbologia adequada, acotant i aplicant les normes de dibuix
tècnic, objectes i elements senzills de manera autònoma.
●
Mostrar i descriure les representacions fetes
amb LibreCAD millorant la presentació dels dibuixos amb altres programes i
exportant els dibuixos a programes de presentacions o processadors de textos.
●
Utilitzar el procés tecnològic com a mètode de
treball propi de la tecnologia en la realització de dissenys en 2D.
●
Relacionar les propietats de les estructures
amb el seu ús tenint en compte el tipus i característiques.
●
Dissenyar i construir estructures tenint en
compte els esforços a què han d’estar sotmeses i la seva estabilitat.
●
Experimentar diverses estructures senzilles per
trobar la més adient per resoldre un problema concret i així dissenyar i
construir la millor solució.
●
Identificar en màquines de l’entorn de
l’alumnat els elements de què disposa i relacionar-los entre ells segons la
seva funció.
●
Resoldre problemes més complexos sobre màquines
tot relacionant-los amb l’entorn tecnològic.
●
Analitzar objectes de l’entorn de l’alumnat i
identificar les màquines simples que els componen.
●
Ser conscient que les màquines han tingut una
importància cabdal en el desenvolupament tecnològic i social i relacionar-lo
amb les èpoques històriques pertinents.
|
||||
● Conèixer els
mecanismes principals de transmissió i transformació de moviment.
● Relacionar un
mecanisme determinat amb la seva aplicació.
● Calcular
relacions de transmissió.
● Quantificar els
elements mecànics per desenvolupar un mecanisme determinat.
● Distingir els
tipus de combustibles usats pels motors tèrmics.
● Descriure el
funcionament dels motors tèrmics.
● Identificar les
transformacions energètiques produïdes en els motors tèrmics.
|
● Conèixer els
mecanismes principals de transmissió i transformació de moviment i descriure
el seu funcionament.
● Relacionar un
mecanisme determinat amb la seva aplicació dins d’un projecte tecnològic.
● Calcular
relacions de transmissió i velocitats de les rodes motriu i arrossegada.
● Quantificar i
descriure els elements mecànics per desenvolupar un mecanisme determinat.
● Distingir els
tipus de combustibles usats pels motors tèrmics i descriure’n l’origen.
● Descriure el
funcionament dels motors tèrmics i identificar algunes de les seves parts.
● Identificar,
adequadament, les transformacions energètiques produïdes en els motors
tèrmics.
|
● Conèixer els
mecanismes principals de transmissió i transformació de moviment, descriure
el seu funcionament i els elements que els integren.
● Relacionar un
mecanisme determinat amb la seva aplicació dins d’un projecte tecnològic i
percebre si es tracta d’un mecanisme reversible o no
● .Calcular
relacions de transmissió, velocitats de les rodes motriu i arrossegada i els
diàmetres i nombre de dents quan s’utilitzen politges i engranatges.
● Quantificar,
descriure i conèixer la funció dels elements mecànics per desenvolupar un mecanisme
determinat.
● Distingir els
tipus de combustibles usats pels motors tèrmics i descriure’n l’origen i l’impacte
mediambiental provocat pel seu ús.
● Descriure el
funcionament dels motors tèrmics i identificar les parts i elements més
importants.
● Identificar,
adequadament, les transformacions energètiques produïdes en els motors
tèrmics i escriure el diagrama de blocs corresponent.
|
||||
● Identificar de manera genèrica els
elements d’un sistema de comunicació.
● Classificar els diferents sistemes
segons siguin amb fil o sense.
● Descriure el principi de funcionament dels
diferents sistemes de comunicació.
|
● Identificar en sistemes de comunicació
de l’entorn de l’alumnat els elements de què disposa i la seva funció.
● Classificar els diferents sistemes segons
siguin amb fil o sense i associar-ho al tipus de senyal portador.
● Descriure el principi de funcionament dels
diferents sistemes de comunicació i associar aquests principis a la
transmissió amb i sense fil.
|
● Identificar en sistemes de comunicació
de l’entorn de l’alumnat els elements de què disposa i relacionar-los entre
ells segons la seva funció.
● Classificar els diferents sistemes segons
siguin amb fil o sense i associar-ho al tipus de senyal portador, tot
explicant aquest tipus de senyal.
● Descriure el principi de funcionament dels
diferents sistemes de comunicació i aplicar-ho de manera pràctica.
|
Departament: Tecnologia
|
|||
ESO
Optativa:
Informàtica
|
Curs: 4t
|
||
Criteris d'avaluació:
|
|||
- Gestió del Drive personal i Grupal
- Anàlisi d’una app
- Construeix la teva primera App: Hello Purr
- Converteix el teu mòbil en una eina de
dibuix: app PaintPot
- Fem fotografíes i guardem- les en una app
- Construeix el teu primer joc per a mòbil: app
MoleMash
- Movem un objecte amb el móbil amb una app
- On estem? On anem? Construeix una app
- Fem un joc de preguntes i respostes: QuizzApp
- Anàlisi de webs i creació de una web
- L’ús de GIMP:
- Tasca 1: restauració d’imatges
- Tasca 2: canvi de colors
- Tasca 3: fusió d’imatges
- Tasca 4: aplicació de filtres
- Tasca 5: treball amb capes
- Tasca 6: gifts animats
- Tasca 7: transformació d’imatges a
l’espai
- Tasca 8:combinació de colors de fons i
objectes
- Tasca 9: creació del logo del grup
-
Anàlisi de un problema amb mind42
-
Trobada amb l’expert en apps
-
Mapa de funcionalitats de la app grupal amb Balsamiq
-
Pràctiques amb APPinventor:
-
Calculadora. Ús d’extensions
-
Joc
de preguntes i respostes
-
Entrevistes amb els clients/usuaris de l´app
-
Ús d’Audacity: eines i materials:
-
Tasca 1: enregistrament i efectes de
so
-
Tasca 2: integració de música a
l’enregistrament
-
Tasca 3: una història sonora
-
Tasca 4: afegim veu a una banda sonora
-
Tasca 5: falca sonora
-
Anàlisi d’anuncis publicitaris. Generació de
l’storyboard de l’anunci publicitari.
-
Creació i edició de vídeo:
-
Tasca
1: filtres i efectes
-
Tasca
2: transicions
-
Tasca
3: títols
-
Tasca
4: sons
-
Tasca
5: talls d’imatges
-
Tasca
6: enregistrament i muntatge del vídeo promocional
-
Lliurament del prototip de l’app del grup
-
Presentació final
|
|||
Instruments d'avaluació:
|
|||
Per poder aprovar l'assignatura cal assistir al
80% de les classes ja que es valora molt l'assistència a classe, perquè el
professor va observant com treballa l'alumne i el seu grau d'autonomia, que
és un dels objectius que es pretén aconseguir en el Moodle de l'assignatura.
Si l'assistència supera el 80% dels dies de
classes llavors:
- TREBALL INDIVIDUAL: 75%
-
Requisit imprescindible per aprovar és tenir tots els treballs
sol·licitats (normalment hi ha uns treballs obligatoris i uns optatius) col·locats
a la carpeta de DRIVE i que es compleixi l'objectiu d'aquesta tasca
- Per treure més d'un ASSOLIT (i menys
d'un ASSOLIT EXCEL.LENTMENT), el treball de classe deu ser bo, per
descomptat, sinó no tindrien els arxius al seu DRIVE i a més que tingui una
qualitat que el diferencia dels altres companys
-
També per treure notes ASSOLIT EXCEL.LENTMENT, cal fer les tasques
optatives que es marquen en cada tema.
-TREBALL
COL·LECTIU: 25%
- Fer les tasques que acorda el grup
que ha de fer cada un i tenir-les lliurades en la data acordada amb la resta
dels companys
- El grup complet lliuri tot el
material que demani el professor en la data acordada.
|
|||
Indicadors d'assoliment per a la
comprensió dels reportatges:
|
|||
Nivell satisfactori
|
Nivell de notabilitat
|
Nivell d'excel·lència
|
|
|
-S’ha compartit la carpeta
correctament entre els companys i amb el professor
|
-S’ha baixat alguns dels documents
del curs i s’ha convertit correctament a format Drive
|
|
- La tasca s’ha lliurat
correctament
|
- L’anàlisi proposada s’ha fet segons les preguntes
que
planteja l’activitat
|
- Les respostes són coherents i
treballades
|
|
- La tasca s’ha lliurat i l´app funciona parcialment
|
-L’app funciona casi correctament.
|
-La tasca s’ha finalitzat amb èxit
|
|
- S’han aplicat els indicadors
d’anàlisi de webs assenyalats a
l’activitat. El nom de la web fa
referència al grup de treball
|
- La pàgina principal presenta
l’empresa del grup .S’ha creat, com a mínim, una subpàgina.
|
- S’ha creat, més d´ una subpàgina
|
|
-La tasca s’ha finalitzat. El logo
creat està relacionat amb el grup respecte nom,
activitat o d’altres
característiques
|
- El tractament del l´imatge és correcte i coherent amb la
tipologia d’imatge. El logo creat és
senzill però representatiu.
|
- La imatge final és creativa. Per
crear el logo s’han utilitzat diferents eines de GIMP
|
|
- S’han lliurat correctament la
totalitat dels documents resultants d’aquesta tasca. S’han triat de forma
raonada els cinc problemes fonamentals.
|
- Fan servir mind42 correctament.
S’han valorat de forma raonada els aspectes dels cinc problemes.
|
-Els arbres
dels problemes estan ben esmicolats i definits. L’enunciat dels problemes els
descriuen clarament i es fa
referència al públic a qui afecta el problema de forma raonada.
|
|
- La presentació conté: Llista
prioritzada; Arbres dels problemes; Descripció
dels problemes; Lloc web de l’equip
|
-L’estructura de la presentació és
clara i lògica. La presentació es duu a terme amb claredat i en l’espai de
temps assenyalat.
|
- L’acta de la trobada recull: Les
qüestions plantejades a l’expert; Les
aportacions de l’expert; Les conclusions de la trobada.
|
|
- El mapa d’escenaris s’ha
completat. L’arbre té lògica de seguiment.
|
-L’arbre de funcionalitats conté els
passos necessaris per a que l’app proposada doni solució al problema que es
planteja.
|
- S’ha realitzat el prototip del
l’app fent servir el programa Balsamiq (mínim pantalla inicial i alguna de
les pantalles secundàries) i està en concordança amb l’arbre de
Funcionalitats.
|
|
-Ha importat correctament
l’extensió. L’app fa correctament els càlculs. Ha creat correctament la
Fusion Table.
|
- Hi ha un botó per accedir a la
llicència on es detallen les condicions d’ús. En llegir el QR apareix la
pregunta i les possibles respostes amb els punts obtinguts. Si la resposta és
incorrecta torna a oferir la pregunta amb les respostes canviades d’ordre.
|
- Hi ha un botó per obtenir l’ajuda,
quan es mostra l’ajuda el botó ha de permetre amagar l’ajuda. Les preguntes encertades sumen 4 punts i
les respostes errònies en descompten 1 punt. Mostra una puntuació.
|
|
- Un 80% de les respostes són
tancades.
|
- A l’enquesta es pregunta el gènere
i l’edat de l’enquestat.
|
-A l’enquesta es pregunten, d’una
manera indirecta, les característiques socioeconòmiques de l’enquestat i
també es pregunten, els hàbits de consum de l’enquestat.
|
|
- L’enregistrament és clar i sense
sorolls de fons. La música està ben integrada en l’enregistrament de la veu
seguint les pautes establertes. La
falca sonora s’ajusta al temps indicat com a òptim.
|
-La successió de sons permeten seguir
la història. Els sons es succeeixen de forma clara, sense buits ni
superposicions. La falca sonora conté veu i música integrades de forma
correcta.
|
-L’enregistrament del diàleg queda
integrat en la banda sonora seguint correctament la història plantejada. La
falca sonora recull correctament les característiques de la solució
proposada.
|
|
-El document d´anàlisi s’ha lliurat.
El guió de l´storyboard recull les característiques
principals de l’app.
|
-L’informe conté tots els punts del
guió per a
cada anunci. L’escenari de
l´storyboard és coherent amb el plantejament
del guió.
|
-L’informe planteja una anàlisi
raonada i amb arguments. El guió de l´storyboard presenta una història
original i creativa.
|
|
-El muntatge final del vídeo
presenta diferents efectes i aplicacions de filtres. El muntatge final
presenta diferents tipus de transicions
ben enllaçades. El vídeo promocional
s’adequa al guió i el storyboard generat.
|
-Els títols estan ben integrats amb
les imatges. El muntatge presenta diferents tipus de títols. Els sons triats
estan en consonància amb les imatges
mostrades. Els talls d’imatges
s’integren dins d’un muntatge
coherent. El muntatge integra
diferents elements: sons, efectes, filtres, títols. El vídeo promocional
segueix les pautes sobre legalitat publicitària . El vídeo promocional
s’adequa al temps considerat òptim.
|
-El muntatge final és creatiu.S’han
tingut en compte les pautes dels guions d’anàlisi de vídeos per generar el
vídeo promocional. El vídeo promocional integra diferents elements: sons,
títols, efectes, filtres,... . El vídeo és creatiu i original.
|
|
-L’app dissenyada es correspon amb
el mapa de
funcionalitats. L’app dissenyada es
correspon amb el prototip del Balsamiq.
|
-S’han creat, com a mínim, 3
funcions diferents per a
l’app. Funcionen, com a mínim, 2
funcions de l’app
|
- L’app dissenyada és de fàcil ús:
navegació clara i senzilla, s’ajusta a les expectatives de l’usuari,
estèticament agradable.
|
|
-La presentació consta dels apartats
mínims que
es demanen al tema:
-presentació del grup, -presentació
de l’empresa, incloent-hi el logo i la seva interpretació, -problema triat
amb justificació, -solució triada amb justificació, -disseny de l’app amb
Balsamiq, -falca sonora, -vídeo promocional, -públic al qual va dirigida
l’app, -model de comercialització de l’app,- presentació del prototip de
l’app
|
-L’ordre de la presentació és
coherent amb el progrés del projecteEl temps de durada de la presentació no
excedeix el
màxim permès
|
-El disseny de la presentació és
acurat i atractiu. Pel que fa a l’exposició oral: -s’ha respectat el
llenguatge no oral segons les indicacions del tema, -s’ha respectat el
llenguatge oral segons les indicacions del tema, -es reparteix correctament
la participació de tots els membres del grup, -responen a les preguntes
plantejades.
|
|
Departament: Tecnologia
|
||||||
ESO
Optativa:
Tecnologia
|
Curs: 4t
|
|||||
- Sap comprendre el procés d’accés i les
característiques bàsiques dels habitatges. Reconeixement i valoració de
l’evolució tecnològica als habitatges.
- És capaç de proposar estratègies d’estalvi
d’energia i aigua a les llars, així com d’automatització aplicada a casos
reals o simulats.
- Sap descriure i identificar els elements de les
diferents instal•lacions domèstiques per comprendre’n el funcionament, el
cost de la seva utilització, així com les mesures de seguretat a tenir en
compte.
- És capaç de realitzar activitats de manteniment i
reparacions bàsiques a partir d’un exemple real.
- És capaç de proposar estratègies d’estalvi
d’energia i aigua a les llars, així com d’automatització aplicada a casos
reals o simulats i fer els càlculs corresponents.
- Sap descriure les característiques dels diferents
tipus de comunicació entre dispositius.
- Sap descriure el funcionament de xarxes de
comunicació i treballar com a usuari a xarxes locals.
- Sap descriure el funcionament i l'aplicació de
circuits electrònics senzills.
- Sap escriure el funcionament i l'aplicació de
circuits electrònics senzills.
- Pot realitzar operacions lògiques emprant l'àlgebra
de Boole, relacionant plantejaments lògics amb processos tècnics i resoldre
mitjançant portes lògiques problemes tecnològics senzills.
- És capaç de dissenyar i construir circuits
electrònics senzills amb components que compleixin una determinada funció en
un mecanisme o màquina i mitjançant simuladors.
- És capaç d’analitzar i descriure els components
dels sistemes pneumàtics i hidràulics i identificar-ne les seves aplicacions
a sistemes de l'entorn.
- Sap dissenyar i construir circuits pneumàtics
senzills amb components que compleixin una determinada
funció en un mecanisme o màquina i mitjançant simuladors.
-És capaç de proposar estratègies d'estalvi d'energia
i aigua a les llars així com d'automatització aplicada a casos reals o
simulats.
-Sap descriure les característiques dels diferents
tipus de comunicació entre dispositius.
-Sap descriure el funcionament i l'aplicació de
circuits electrònics senzills.
-Pot analitzar els diferents elements de control de
sistemes automàtics i descriure'n el seu funcionament i aplicacions.
-Sap dissenyar i construir sistemes automàtics i
robots utilitzant les eines informàtiques adients per a la seva programació i
aplicar-los a sistemes tècnics quotidians.
-És capaç de relacionar els factors que poden
permetre que les tecnologies digitals millorin el procés de producció:
aplicació de la informàtica i substitució d'eines per la robòtica amb
disminució de riscos i millora de l'eficàcia.
-Sap descriure els diferents tipus de sistemes
operatius i gestionar el programari de caràcter genèric.
- És capaç de realitzar programes simples per a
diferents tipus de dispositius mòbils que integrin diverses funcions i
aplicats a resoldre una necessitat de l’entorn immediat.
- Sap aplicar tècniques d’edició digital a imatges
fotogràfiques i diferenciar-les de les imatges
generades per ordinador.
-Pot capturar, editar i muntar fragments de vídeo amb
àudio.
-Sap gestionar els arxius digitals mitjançant una
base de dades senzilla.
-Pot integrar diferents elements (text, imatge, so)
en un mateix contingut a través d’una aplicació multimèdia.
-És capaç de dissenyar i construir circuits
electrònics i pneumàtics senzills amb components que
compleixin una determinada funció en un mecanisme o
màquina i mitjançant simuladors.
-És capaç de dissenyar i construir sistemes
automàtics i robots utilitzant les eines informàtiques
adients per programar-los i aplicar-los a sistemes
tècnics quotidians.
-Pot materialitzar un projecte tècnic, individual o
en grup, integrador de les tecnologies treballades, elaborant la memòria
tècnica en suport informàtic i realitzant l’exposició en públic i amb suport
multimèdia.
|
||||||
Instruments d'avaluació:
|
||||||
|
||||||
Indicadors d'assoliment per a la
comprensió dels reportatges:
|
||||||
Nivell satisfactori
|
Nivell de notabilitat
|
Nivell d'excel·lència
|
||||
Presenta algunes
dificultats per comprendre el procés d’accés i les característiques bàsiques
dels habitatges. És capaç de reconèixer i valorar l’evolució
tecnològica als habitatges.
|
És capaç de
comprendre el procés d’accés i les característiques bàsiques dels
habitatges. Presenta dificultats per reconèixer i/o valorar l’evolució
tecnològica dels habitatges.
|
És capaç de
comprendre correctament el procés
d’accés i les característiques bàsiques dels habitatges. Sap reconèixer i
valorar l’evolució tecnològica dels habitatges.
|
||||
Sap proposar poques
estratègies d’estalvi d’energia i/o aigua a les llars, així com
d’automatització aplicada a casos reals o simulats.
|
Sap proposar moltes estratègies d’estalvi d’energia i aigua a
les llars però presenta dificultats a l’hora de proposar processos
d’automatització aplicada a casos reals o simulats.
|
Sap proposar
estratègies d’estalvi d’energia i aigua a les llars, així com
d’automatització aplicada a casos reals o simulats.
|
||||
Presenta
dificultats per descriure i/o identificar els elements de les diferents
instal•lacions domèstiques, pero sap comprendre el funcionament, el cost de
la seva utilització, així com les mesures de seguretat a tenir en compte.
|
Pot
descriure i identificar els elements de les diferents instal•lacions
domèstiques però presenta dificultats per comprendre’n el funcionament, el
cost de la seva utilització, així com les mesures de seguretat a tenir en
compte.
|
Pot
descriure i identificar correctament els elements de les diferents
instal•lacions domèstiques i també comprendre’n el funcionament, el cost de
la seva utilització, així com les mesures de seguretat a tenir en compte.
|
||||
No
sap molt bé realitzar activitats de manteniment i reparacions bàsiques a
partir d’un exemple real.
|
Pot
realitzar amb dificultats realitzar activitats de manteniment i reparacions
bàsiques a partir d’un exemple real.
|
Pot
realitzar correctament activitats de manteniment i reparacions bàsiques a
partir d’un exemple real.
|
||||
Sap
proposar algunes estratègies d’estalvi d’energia i aigua a les llars, pero
no d’automatització aplicada a casos
reals o simulats ni fer els càlculs corresponents.
|
Sap
proposar estratègies d’estalvi d’energia i aigua a les llars, així com
d’automatització aplicada a casos reals o simulats però presenta dificultats
per fer els càlculs corresponents.
|
Sap
proposar estratègies d’estalvi d’energia i aigua a les llars, així com
d’automatització aplicada a casos reals o simulats i fer els càlculs
corresponents.
|
||||
No
és capaç de descriure les característiques de tots tipus de comunicació entre
dispositius.
|
És
capaç de descriure les característiques d’un nombre reduït de tipus de
comunicació entre dispositius.
|
És
capaç de correctament les característiques d’un nombre reduït de tipus de
comunicació entre dispositius.
|
||||
Presenta
dificultats per descriure el funcionament de xarxes de comunicació i
treballar com a usuari a xarxes locals.
|
És
capaç de descriure el funcionament de xarxes de comunicació i/o treballar com
a usuari a xarxes locals.
|
És
capaç de descriure el funcionament de xarxes de comunicació i també treballar
com a usuari a xarxes locals.
|
||||
És
capaç de descriure el funcionament pero no
l'aplicació de circuits electrònics senzills.
|
Pot
descriure amb certes dificultats el funcionament i l'aplicació de circuits
electrònics senzills.
|
Pot
descriure correctament el funcionament i l'aplicació de circuits electrònics
senzills.
|
||||
No
és capaç de descriure el funcionament ni l'aplicació de circuits electrònics
senzills.
|
Pot
descriure amb certes dificultats el funcionament i/o l'aplicació de circuits
electrònics senzills.
|
Pot
descriure correctament el funcionament i l'aplicació de circuits electrònics
senzills.
|
||||
És
capaç de realitzar operacions lògiques emprant l'àlgebra de Boole, i relacionar plantejaments lògics amb
processos tècnics pero no pot resoldre mitjançant portes lògiques problemes
tecnològics senzills.
|
Sap
realitzar operacions lògiques emprant l'àlgebra de Boole, però presenta
dificultats per relacionar
plantejaments lògics amb processos tècnics i/o resoldre mitjançant portes
lògiques problemes tecnològics senzills.
|
És
capaç de realitzar operacions lògiques emprant l'àlgebra de Boole,
relacionant correctament plantejaments lògics amb processos tècnics i també
resoldre mitjançant portes lògiques problemes tecnològics senzills.
|
||||
Sap
dissenyar pero no construir circuits
electrònics senzills amb components que compleixin una determinada funció en
un mecanisme o màquina, No sap treballar amb simuladors.
|
Sap
de dissenyar i/o construir circuits electrònics senzills amb components que
compleixin una determinada funció en un mecanisme o màquina però presenta
dificultats per fer anar els simuladors.
|
Sap
de dissenyar i construir correctament
circuits electrònics senzills amb components que compleixin una
determinada funció en un mecanisme o màquina i mitjançant simuladors.
|
||||
Sap
analitzar pero no descriure els components dels sistemes pneumàtics i
hidràulics. Tampoc pot identificar-ne les seves aplicacions a sistemes de
l'entorn.
|
Sap analitzar i
descriure els components dels sistemes pneumàtics i hidràulics. Presenta
dificultats per identificar-ne les seves aplicacions a sistemes de l'entorn.
|
Sap analitzar i
descriure els components dels sistemes pneumàtics i hidràulics. Sap
identificar-ne correctament les seves aplicacions a sistemes de l'entorn.
|
||||
És
capaç de dissenyar pero no construir circuits pneumàtics senzills amb
components que compleixin una determinada funció en un mecanisme o màquina i
mitjançant simuladors.
|
És
capaç de dissenyar i construir amb certes dificultats circuits pneumàtics
senzills amb components que compleixin una determinada
funció
en un mecanisme o
màquina
i mitjançant simuladors.
|
És
capaç de dissenyar i construir correctament circuits pneumàtics senzills amb
components que compleixin una determinada
funció
en un mecanisme o
màquina i
mitjançant simuladors.
|
||||
Presenta algunes dificultats per
proposar estratègies d'estalvi d'energia i aigua a les llars així com
d'automatització aplicada a casos reals o simulats.
|
Sap proposar amb certes
dificultats estratègies d'estalvi d'energia i aigua a les llars així com
d'automatització aplicada a casos reals o simulats.
|
Sap proposar
correctament estratègies d'estalvi d'energia i aigua a les llars així com
d'automatització aplicada a casos reals o simulats.
|
||||
És
capaç de descriure algunes característiques dels diferents tipus de comunicació
entre dispositius.
|
És
capaç de descriure algunes de les característiques de certs tipus de
comunicació entre dispositius.
|
És capaç de descriure
correctament les característiques dels diferents tipus de comunicació entre
dispositius.
|
||||
És
capaç de descriure el funcionament pero no l'aplicació de circuits
electrònics senzills.
|
Pot
descriure amb certes dificultats el funcionament i/o l'aplicació de circuits
electrònics senzills.
|
Pot
descriure correctament el funcionament i l'aplicació de circuits electrònics
senzills.
|
||||
És
capaç d’analitzar els diferents elements de control de sistemes automàtics
pero no descriure'n el seu funcionament i aplicacions.
|
Sap
analitzar amb certes dificultats els diferents elements de control de
sistemes automàtics i descriure'n relativament bé el seu funcionament i
aplicacions.
|
Sap analitzar
correctament els diferents elements de control de sistemes automàtics i
descriure'n el seu funcionament i aplicacions.
|
||||
És
capaç de dissenyar pero no de construir sistemes automàtics ni robots
utilitzant les eines informàtiques adients per a la seva programació ni
aplicar-los a sistemes tècnics quotidians.
|
Presenta
dificultats per dissenyar o construir sistemes automàtics i/o robots
utilitzant les eines informàtiques adients per a la seva programació i també
per aplicar-los a sistemes tècnics quotidians.
|
És capaç de dissenyar i
construir sense dificultats sistemes automàtics i robots utilitzant les eines
informàtiques adients per a la seva programació i aplicar-los a sistemes
tècnics quotidians.
|
||||
Sap
relacionar amb dificultats els factors que poden permetre que les tecnologies
digitals millorin el procés de producció: aplicació de la informàtica i
substitució d'eines per la robòtica amb disminució de riscos i millora de
l'eficàcia.
|
Sap
relacionar però amb certes dificultats
els factors que poden permetre que les tecnologies digitals millorin
el procés de producció: aplicació de la informàtica i substitució d'eines per
la robòtica amb disminució de riscos i millora de l'eficàcia.
|
Sap relacionar
correctament els factors que poden permetre que les tecnologies digitals
millorin el procés de producció: aplicació de la informàtica i substitució
d'eines per la robòtica amb disminució de riscos i millora de l'eficàcia.
|
||||
És capaç
de descriure els diferents tipus de sistemes operatius pero no de gestionar el
programari de caràcter genèric.
|
Presenta dificultats per
descriure els diferents tipus de sistemes operatius i/o gestionar el
programari de caràcter genèric.
|
Pot descriure
correctament els diferents tipus de sistemes operatius i també gestionar el
programari de caràcter genèric.
|
||||
Sap
realitzar amb dificultat programes simples per a diferents tipus de
dispositius mòbils que integrin diverses funcions i aplicats a resoldre una
necessitat de l’entorn immediat.
|
Sap
realitzar amb dificultats programes simples per a diferents tipus de
dispositius mòbils que integrin diverses funcions i aplicats a resoldre una
necessitat de l’entorn immediat.
|
Sap realitzar
correctament programes simples per a diferents tipus de dispositius mòbils
que integrin diverses funcions i aplicats a resoldre una necessitat de
l’entorn immediat.
|
||||
És
capaç d’ aplicar tècniques d’edició digital a imatges fotogràfiques pero no
diferenciar-les de les imatges
generades
per ordinador.
|
Presenta
dificultats per aplicar tècniques d’edició digital a imatges fotogràfiques
i/o diferenciar-les de les imatges generades per ordinador.
|
És
capaç d’ aplicar tècniques d’edició digital a imatges fotogràfiques i diferenciar-les
de les imatges generades per ordinador.
|
||||
Sap
capturar, i editar pero no muntar fragments de vídeo amb àudio.
|
Sap
capturar o editar o muntar fragments de vídeo amb àudio.
|
Sap capturar, editar i
muntar fragments de vídeo amb àudio.
|
||||
És
capaç de gestionar amb molta
dificultat els arxius digitals mitjançant una base de dades senzilla.
|
Presenta
dificultats per gestionar els arxius digitals mitjançant una base de dades
senzilla.
|
Pot gestionar
correctament els arxius digitals mitjançant una base de dades senzilla.
|
||||
Sap
integrar amb dificultat diferents elements (text, imatge, so) en un mateix
contingut a través d’una aplicació multimèdia.
|
Sap
integrar amb dificultats diferents elements (text, imatge, so) en un mateix
contingut a través d’una aplicació multimèdia.
|
Sap integrar
correctament diferents elements (text, imatge, so) en un mateix contingut a
través d’una aplicació multimèdia.
|
||||
Sap
dissenyar pero no construir circuits
electrònics i pneumàtics senzills amb components que compleixin una
determinada
funció
en un mecanisme o
màquina i
mitjançant simuladors.
|
Sap
dissenyar i construir amb certes dificultats circuits electrònics i
pneumàtics senzills amb components que compleixin una determinada
funció
en un mecanisme o
màquina i
mitjançant simuladors.
|
Sap
dissenyar i construir correctament circuits electrònics i pneumàtics senzills
amb components que compleixin una determinada
funció
en un mecanisme o
màquina i
mitjançant simuladors.
|
||||
Sap
dissenyar pero no construir sistemes automàtics ni robots utilitzant les
eines informàtiques
adients
per programar-los i aplicar-los a sistemes tècnics quotidians.
|
Sap
dissenyar i construir amb certes dificultats sistemes automàtics i/o robots
utilitzant les eines informàtiques
adients
per programar-los i aplicar-los a sistemes tècnics quotidians.
|
Sap
dissenyar i construir correctament sistemes automàtics i robots utilitzant
les eines informàtiques
adients per programar-los
i aplicar-los a sistemes tècnics quotidians.
|
||||
És
capaç de materialitzar amb dificultat un projecte tècnic, individual o en
grup, integrador de les tecnologies treballades, elaborant la memòria tècnica
en suport informàtic i realitzant l’exposició en públic i amb suport
multimèdia.
|
És
capaç de materialitzar un projecte tècnic, individual o en grup, integrador
de les tecnologies treballades, elaborant la memòria tècnica en suport
informàtic i realitzant l’exposició en públic i amb suport multimèdia, tot hi
que aquest presenta mancances i és clarament millorable.
|
Sap
materialitzar de manera correcte un projecte tècnic, individual o en grup,
integrador de les tecnologies treballades, elaborant la memòria tècnica en
suport informàtic i realitzant l’exposició en públic i amb suport multimèdia,
fent servir les opcions adients d’aquestes eines.
|
E.S.O. Exàmens
de recuperació de Tecnologia:
Recuperació de juny:
Alumnes amb totes les avaluacions aprovades: nota
mitja ( la nota ha de ser superior a 4).
Alumnes amb 1 avaluació suspesa : recuperació de l’
avaluació a final de curs.
Alumnes amb 2 o 3 avaluacions suspeses: realització d’
un examen i un treball amb els continguts de l´ assignatura a final de curs.
Recuperació de setembre:
L’alumne haurà de presentar-se a un examen de TOTA l’
assignatura i lliurar un treball OBLIGATORI d’estiu, condició imprescindible
per aprovar l’assignatura.
Es valoraran els
ítems: Nota examen:40%, Feina d’estiu:40%, Valoració del curs global:
20%
RECUPERACIÓ DE
PENDENTS:
L’alumne haurà de presentar-se a un examen de TOTA l’
assignatura al mes de febrer i lliurar un dossier de recuperació. En cas de no
recuperar-ho, tindrà una altra oportunitat al juny i al setembre on haurà de
presentar un treball d’estiu i fer l’examen corresponent.
Departament: Tecnologia
|
|
|
Batxillerat
Modalitat:
Tecnologia industrial
|
Curs: 1r
|
|
Criteris d'avaluació:
|
|
|
Avaluació de la nota
|
||
Conceptes 80%
Exàmens escrits i orals
|
Procediments: 10%
Activitats, llibreta, dossier, deures, exposicions,
treballs
|
Actitud: 10%
Cura amb el material, puntualitat, assistència,
respecte de les normes i participació a la classe.
|
Exàmens de
recuperació:
Recuperació de juny:
Alumnes amb totes les avaluacions aprovades: nota
mitja.
Alumnes amb 1 o més avaluacions suspeses :
recuperació de les avaluacions suspeses a final de curs.
Recuperació de setembre:
L’alumne haurà de presentar-se a un examen de TOTA
l’assignatura.
|
Departament: Tecnologia
|
|
|
Batxillerat
Modalitat:
Tecnologia industrial
|
Curs: 2n
|
|
Criteris d'avaluació:
|
|
|
Avaluació de la nota
|
||
Conceptes 80%
Exàmens escrits i orals
|
Procediments: 10%
Activitats, llibreta, dossier, deures, exposicions,
treballs
|
Actitud: 10%
Cura amb el material, puntualitat, assistència,
respecte de les normes i participació a la classe
|
Exàmens de
recuperació:
Recuperació de maig:
Alumnes amb totes les avaluacions aprovades: nota
mitja.
Alumnes amb 1 o més avaluacions suspeses :
recuperació de les avaluacions suspeses a final de curs.
Recuperació de juny:
L’alumne haurà de presentar-se a un examen de TOTA
l’assignatura.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada